Sportimisvõimalused

ALATI LIIKUMISES

Sportimine on täisväärtuslikuks eluks vajalik tegevus. Selles on ühendatud vaimne ja füüsiline, pingutus ning meelelahutus. Olen sporti alati armastanud ja sellega tegelenud lapsepõlvest alates.

Minu esimeseks trenniks oli judo. Austan väga oma esimest judotreenierit Andres Lutsarit, kes on oma isikliku eeskujuga sellele alale väga palju andnud ning muutnud judo noorte seas populaarseks.

Minu esimene diplom on pärit 1983. aastast Hirvepargis peetud tõukeratta Tallinna meistrivõistlustelt. Saavutasin seal  esimese koha. Kui judotrenni läksin ma viie aastaselt, siis koolinoorena sai minust tõeline korvpallisõltlane. Pühendasin sellele pallimängule pea kogu oma vaba aja, käisin trennis, mängisin sõpradega, viibisin laagrites ning nii sai minust ka korvpalli noortekoondise liige. Praegu kuulun Eesti Korvpalliliidu juhatusse.

Lisaks tavapärasele tervisespordile - metsajooksule olen viimastel aastatel üha rohkem rõhku pööranud ka jalgrattaspordile. Armastan ise sõitmas käia ning innustan ka teisi seda tegema. Viimased paar aastat olen sügiseti korraldanud nii väikestele kui suurtele spordisõpradele mõeldud omanimelist jalgrattavõistlust Pirita velodroomil, millel osalemine on kõigile tasuta. Soovin, et jalgrattavõistlus saaks traditsiooniks, mis kutsuks linlasi sportlikke eluviise harrastama. Rohked rattateed pakuvad selleks ka suurepärast võimalust.

Tallinnal on spordihuvilistele rohkesti pakkuda. Praeguste mõnusate talveilmadega saab kasutada valgustatud suusaradu Nõmmel ja Pirital ning peagi lisandub neile Harku metsas juba valgustuse saanud olümpiavõitjate rada. Lisaks saab talvemõnusid nautida Harju tänava liuväljal. Uisutajaid ootavad ka sisehallid Premia ning Jeti Jäähallid.

Kui rääkida veel sisetingimustes sportimisest, siis on siingi tallinlastele rohkelt võimalusi. Avatud on mitmed ujulad, jõusaalid, spordikeskused. Kutsun üles kõiki kontoriinimesi rohkem oma tervisele tähelepanu pöörama. Märkis ju juba Juvenalis, et terves kehas on terve vaim. Olen sellega igati nõus. Kui kehal on hoog sees, siis tuleb ka vaim paremini kaasa, see aga paneb asjad liikuma.

Lisan mõned lingid, kust võib leida endale meelepäraseid sportimisvõimalusi Tallinnas ning mõned oma isiklikud nõuanded jalgrattureile.

Sportimisvõimalused Tallinnas:

Nõuandeid jalgratturile

• Ratas vajab regulaarset hooldust, vähemalt kord aastas enne hooaega
• Puhasta ja pese oma ratast regulaarselt
• Regulaarset puhastamist ja õlitamist vajavad ka ratta kett ja hammasrattad
• Kontrolli, puhasta ja õlita regulaarselt piduri ja käiguvahetaja trossil
• Kontrolli regulaarselt kummide seisukorda ja rõhku
• Kontrolli regulaarselt, et esi- ja tagarattal ning keskjooksul poleks loksu.
• Kui rattal on amortisaatorid, siis ka need vajavad regulaarset puhastamist ja õlitamist.
• Vähemalt kord aastas tuleks amortisaator viia asjatundjate juurde täishooldusesse.
• Kontrolli, et sadul oleks õigel kõrgusel ja lenkstangid kindlalt kinni.
• Kui tunned, et sõitmise juures rattal midagi kriuksub, logiseb või on ebaharilik peatu koheselt ja selgita viga. Kui viga ei leia pöördu koheselt kvalifitseeritud rattamehaaniku poole, vastasel korral võib hiljem remont väga kulukaks osutuda.
• Rattaga sõites kanna alati kiivrit.
• Kui pead jätma ratta korraks järelvalvet, pane ratas alati lukku.
• Kui sõidad koos lastega, kasuta alati korralikku laste istet ja pane lastele kiiver pähe.
• Pimedas sõites tee ennast nähtavaks.
• Jälgi liiklust ja täida liikluseeskirju.

Kutsun üles ka kõiki rattasõpru kandma enda velo Eesti Politsei poolt tunnustatud jalgrattaregistrisse aadressil www.bike-id.eu . Euroopas varastatakse üle 3,5 miljoni ratta aastas ehk 6 jalgratast minutis. Ratta registreerimine vähendab varguse riski ning suurendab võimalust varastatud ratta tagastamiseks õigele omanikule. Ratas on Bike-ID andmebaasist leitav selle tootjapoolse raaminumbri järgi.